Silvestr v Alejích, Nový rok na Dědkovské hoře a na Orlíku

04.01.2018

Martin Pesler

Pro aktivní strávení posledního dne roku jsme zvolili Silvestrovský výšlap Aleje . Akci organizují okolní obce a k loveckému zámečku vyrážejí stovky jejich obyvatel. V propozicích se uvádí "Obecní prapor nebo jiný symbol obce s sebou!" A vypadá to, že tu hrdé symboly z žádné obce nechybí.

Vláďa naplánoval trasu na Aleje ze Suché, abychom se pěkně prošli. Asi třicet kilometrů. Na Alejích plno lidí, klobásy, svařák. Pak do Dlouhé Brtnice. Šli jsme dál, ale nějak jsme neodhadli čas. Zešeřilo se a v hustém lese padla rychle tma. Čelovky jsme nechali v autě a tam nám byly k ničemu. Cesta se klikatila, přešla úzkou pěšinku a my brkali a zakopávali o vše na cestě, o kořeny a kameny. Doklopýtali jsme zpět do Suché a zapadli do hospůdky se ohřát.

Večer jsme přejeli pod Dědkovskou horu, vyšli na vrchol, postavili stan a rozdělali oheň. Opekli jsme si buřty, dali si pivo a chlebíčky nachystané z domu. Před půlnocí se začali scházet lidi. To bylo přípitků!

Ráno na Nový rok nespěcháme, poležíme si déle ve stanu a snažíme se vstřebat atmosféru tohoto krásného vrcholu bez lidí, tonoucí v ranní mlze. Na vrcholu vysoký dřevěný kříž, nový stojan pro vrcholovou knížku, pár skalek pod vrcholem i skupina listnatých stromů evokuje představu divokých slovenských vrcholů, ve smrčí naopak pózuje vyřezávaná dřevěná lesní zvěř i několik kousků hub.

Na další výstup vyrážíme směr Humpolec. Humpolečtí chodí odpoledne na Orlík, a tak jsme jeli sem, pozdravit se s předsedkyní oblasti. Novoroční výstup měřil nějakého půl kilometru. To jsme se tedy fakt pochlapili. A pak že neumíme chodit krátké trasy! Přiťukli jsme si trochou vína a všem tam nahoře na Orlíku i vám u monitoru jsme popřáli, aby nový rok 2018 byl šťastný a abyste si jej užili ve zdraví!